Hvis vi står sammen, så står vi stærkere, også på tværs af professioner

jelling tv

Socialrådgiver-, sygeplejeske-, lærer- og pædagogstuderende, fra Jelling og Vejle, på det tværfaglige modul IPT, undrede sig over at de ikke selv havde rettighederne til data og produkt i forbindelse med modulet.

De studerende blev opmærksomme på, at der i flere samarbejdskontrakter stod skrevet, at samarbejdspartnerne havde rettighederne til brug af det produkt og de data, som var udviklet af de studerende.

De lokale afdelinger af PLS, LL (Lærerstuderendes Landskreds), SLS (Sygeplejerskestuderendes Landssammenslutning) og SDS (Sammenslutningen af Danske socialrådgiverstuderende) gik ind i sagen da afdelingerne havde en fælles bekymring om, at de studerende på de forskellige uddannelser blev udnyttet som gratis arbejdskraft.

De kontaktede underviserende, som gav afdelingerne ret i, at hvis dette var tilfældet skulle der selvfølgelig tages kontakt til disse samarbejdspartnere.

I samarbejde med underviserene blev det gjort klart, at der var tale om en misforståelse og kommunikationsfejl. Det var ikke samarbejdspartnernes hensigt at udnytte de studerende.
PLS, LL, SLS og SDS fik stor ros af underviserende for at have reageret på bekymringen, således at misforståelsen kunne blive løst i samarbejde med de lokale studieorganisationer, og uddannelsessteder.

Det står klart efter denne misforståelse hvor vigtigt det er at have en stærk studenterorganisation, som står klar til at hjælpe - særligt lokalt. Vi opfordrer til, at man er aktiv i sin lokale afdeling af hhv. PLS, LL, SLS og SDS - hvis vi står sammen, så står vi stærkere, også på tværs af professioner.

nyt gennemsigtig pls

Nyheder for pædagogstuderende

Læs seneste nyt fra pædagoguddannelsen samt vigtige informationer fra PLS' sagsbehandler.

Læs mere

pls help

Hjælp når du har brug for det...

Dit medlemskab sikrer dig, at du har et sted at gå hen, hvis du har brug for råd og vejledning. Vores sekretariat hjælper studerende med problemer på uddannelsesinstitutionen såvel som i praktikperioden.

Læs mere

feedback
feedback